Ben jij eigenaar van een webshop waar jij met volle trots je producten op aanbiedt? Wellicht verzorgingsproducten, gereedschap, kleding of fietsonderdelen? Dan wil je natuurlijk alles uit je webshop halen om de klant te voorzien in hun behoefte waar jij een mooi zakcentje aan kunt verdienen. Wat veel mensen niet weten is dat het hebben van een webshop niet alles is. Er zijn namelijk verschillende zaken waar je rekening mee moet houden om een goede omzet uit je online webwinkel te realiseren. Welke zaken dat zijn leggen wij jou vandaag uit.

Laat je kernwaarden goed terugkomen

Zoals veel mensen weten verkoopt een product of dienst veel beter met verhaal. Inhakend hierop is het belangrijk om kernwaarden te hebben, zodat de klant weet waarvoor je staat als bedrijf. Denk aan duurzaamheid, laagste prijsgarantie, maatschappelijke hulp die je aanbiedt, beste kwaliteit die je levert noem maar op. Deze punten zal de bezoeker meenemen in hun overweging voor het kopen van een product of aanvragen van een dienst.

Logische navigatie en informatie

Wanneer je naar een fysieke winkel gaat wil je graag dat alles overzichtelijk is zodat je prettig kunt winkelen. Denk aan logische plekken van productcategorieën, weten waar je terecht kan voor vragen en waar parkeergelegenheid is en waar je jouw pintransacties kunt uitvoeren. Voor een online winkel geldt in feite hetzelfde. Een onlinewinkel-ervaring is van essentieel belang. Zorg er dus voor dat je website logisch is opgebouwd zodat een bezoeker gemakkelijk bij hun product komt. Voorbeelden: categoriepagina’s, logisch opgebouwd navigatiebalk, chat mogelijkheid, leveringstijden noem maar op.

Duidelijke buttons

Denk je dat jouw website al goed is opgebouwd en alle informatie duidelijk verschaft wordt? Check dan ook altijd even of alle doorklik knoppen prominent zichtbaar zijn op de website. Het draait er immers om dat een klant een bestelling kan afronden. Dit begint bij het klikken op een banner, knop op een productpagina en het toevoegen van een product aan het winkelwagentje. Zijn deze buttons onduidelijks of in het ergste geval niet aanwezig? Dan zal dit het proces van het kopen van een product belemmeren.

Betaalmogelijkheden

Tot slot is het belangrijk om iedereen de mogelijkheid te bieden om een product te kunnen aanschaffen. Waar je klant ook vandaan komt. Smaak en interesse in jouw producten kan grenzeloos zijn. Zorg er dus voor dat je meerdere betalingsmogelijkheden aanbiedt zodat iedereen, waar diegene ook vandaan komt een bestelling kan doen. Voorbeelden van betalingsmethodes: Apple Pay, IDEAL, Creditcard, Klarna noem maar op. Kijk op de website van PAY. Indien je hier meer informatie over nodig hebt.

Depaviljoens © 2024 - Onderdeel van WeTalkSEO