Het is voor veel bedrijven een hele opgave om online gevonden te worden. Steeds meer bedrijven zijn afhankelijk van sociale kanalen om aan nieuwe klanten te komen. Vroeger kwamen lokale bedrijven bijna aan alle nieuwe klanten via mond tot mond reclame. Nu is het echter van groot belang om online zichtbaar te zijn. Dit kun je realiseren door bijvoorbeeld online video marketing.
Beweging zegt meer dan tekst of een foto
Uit onderzoek blijkt dat video’s enkele grote voordelen hebben. Ze visualiseren gemakkelijk een hoop complexe tekst en ze trekken sneller de aandacht dan foto’s. Ook kun je in één of enkele video’s gemakkelijk uitleggen wat de core business van je bedrijf is of waarom nieuwe sollicitanten beter bij jouw aankloppen dan de concurrent. Veel bedrijven maken nu video’s over hun dagelijkse bezigheden achter de schermen. Op deze manier zijn sollicitanten op de hoogte van de verschillende werkzaamheden etc.
Maak een website of social media aan
Ben je op zoek naar een manier om je online aanwezigheid te vergroten? Dan is het volgens ons verstandig om allereerst een of meerdere accounts aan te maken op verschillende sociale kanalen. Doe allereerst onderzoek op welk kanaal jouw doelgroep het meest actief is. Probeer je je product of dienst te verkopen op een kanaal waar jouw doelgroep niet op te vinden is? Dan kun je het vergelijken met vissen in een lege zee.
Vergroot het aantal online bezoekers
Nu je een of meerdere online kanalen hebt geopend is het belangrijk om je volgers of bezoekersaantallen te vergroten. Dit kun je doen door het publiceren van relevante content of het opstellen van advertenties. Ook is het belangrijk na te denken over een verdienmodel op sociale media of je website. Denk bijvoorbeeld aan een manier om een offerte aan te vragen of een webshop. Ook kun je via social media je volgers doorverwijzen naar je website om daar een aankoop te doen. Het is vaak gemakkelijk om iets te doen omdat andere bedrijven het ook doen. Maar belangrijk is om voorafgaand van het aanmaken goed duidelijk te hebben wie je doelgroep is en op welke manier je deze nieuwe kanalen inzet.