Werk jij als freelancer of ben je ondernemer van een bedrijf, maar merk je dat de leads achter blijven lopen? Dan kunnen we ons meer dan voorstellen dat dit voor stress en frustratie kan zorgen. Als bedrijf ben je afhankelijk van je klanten, zo zorgen immers voor dat jij de lopende rekeningen kan betalen. Om meer leads te generen moet de basis wel goed zijn. Wij hebben om deze reden een checklist voor je opgesteld die je langs kunt gaan om uit te zoeken waar misschien de pijnpunten liggen.
In bezit van een website?
Je kunt je voorstellen dat klanten niet meer het telefoonboek erbij pakken om jouw bedrijf op te zoeken, of zomaar bij je aan de deur komen om kennis met je te maken. Tegenwoordig gaat vrijwel alles digitaal. Denk aan het doen van boodschappen, afsluiten van een verzekering, internetbankieren, maar ook het aanvragen van een dienst. Heb je nog geen website? Dan adviseren we je om dringend hierin te investeren. Een website is namelijk veel meer dan alleen een plek waar je contactgegevens staan. Het is het uithangbord van je organisatie, je kan er alles op kwijt wat je wilt om de klant te overtuigen van je dienst.
Voer je al marketingactiviteiten uit?
Klanten en leads komen er niet vanzelf. Als bedrijf of organisatie moet je wel gezien en gehoord worden om onder de aandacht te komen van de doelgroep. Een handige manier om dat te doen is door (online) marketingwerkzaamheden uit te voeren. Het is daarom belangrijk om te weten in hoeverre je al marketingactiviteiten aan het doen bent. Wat heb je in het verleden gedaan, wat was het effect hiervan, waarom werkte het wel of niet? Een effectieve en vooral creatieve marketing aanpak heeft wel degelijk effect op de naamsbekendheid van je bedrijf en leadgeneratie. Heb je hulp hierbij nodig? Schakel dan een bureau in om je te helpen. Zij kunnen je helpen om bijvoorbeeld social media marketing op te zetten. Meer informatie nodig? Klik dan hier: online marketingbureau Groningen.
Zijn je kernwaarden duidelijk?
Wanneer je al in bezit bent van een website of niet. Het is van essentieel belang om je missie, visie en kernwaarden van je bedrijf goed terug te laten komen op de website. Dit zal de bezoeker helpen in de overweging om de dienst aan te vragen. Het is bewezen dat een product of dienst met een verhaal beter verkoopt dat eentje zonder. Wij raden je om deze reden aan om te kijken of deze waarden goed terugkomen op je website, verouderd zijn of niet en of ze überhaupt wel geformuleerd zijn.